باورنکردنی است | خواص بی‌نظیر عرق غذایی گاو و گوسفند برای سلامت انسان

عرق یونجه به دلیل خاصیت قلیایی قوی موجب کاهش ریفلاکس معده، سوزش سردل سوء هاضمه، دیگر ناراحتی‌های معده شده و به طور کلی روند هضم غذا را بهبود می‌بخشد.
باورنکردنی است | خواص بی‌نظیر عرق غذایی گاو و گوسفند برای سلامت انسان
کد خبر : ۶۰۲۹۴

عرق یونجه برای کودکان جهت تامین انرژی و افزایش ایمنی بدن استفاده می‌شده است. عرق یونجه حاوی کلیه مواد مغذی این گیاه بوده و سرشار از ویتامین و پروتیین است.

عرقه یونجه برای کودکان به چه صورتی باید استفاده شود؟

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین پیشرفت علوم مختلف مانند پزشکی دارو‌های بسیاری تولید می‌شوند، اما همچنان استفاده از مواد طبیعی به جای دارو‌های شیمیایی طرفداران خود را دارد، عرق یونجه یکی از این موارد می‌باشد. 

یکی از گیاهانی که به خاطر خواص زیاد با روش‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد یونجه است که برای دیابت، رفع چاقی موضعی و درمان بیماری‌های چشم کاربرد دارد. این گیاه که یکی از گیاهان با ارزش در نظام تغذیه‌ای محسوب می‌شود سال‌ها به عنوان خوراک کاملی برای دام مورد استفاده قرار گرفته و در رژیم غذایی انسان‌ها نیز نقش پررنگی به عهده داشته است.

این گیاه یکی از قدیمی‌ترین گیاهان موجود در دنیا شناخته شده است و نباید از خواص آن در درمان و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها غافل بود مصرف ان محصول در رژیم غذایی توسط اطباء طب سنتی توصیه شده است و استفاد‌های دارویی آن نیز مورد توجه پزشکان قرار گرفته است.

برای بهره بردن از خواص بی نظیر این محصول می‌توان آن را به روش‌های مختلفی همراه با غذا یا میان وعده حتی به عنوان یک دمنوش گیاهی مورد استفاده قرار داد. استفاده از این محصول برای افرادی که رژیم‌های غذایی گیاه خواری دارند می‌تواند آهن مورد نیاز بدن را تامین نموده و از ابتلا به کم خونی در کودکان یا کمبود سطح انرژی جلوگیری نماید به همین علت مصرف این محصول به روش‌های گوناگون به عنوان یک گیاه مفید و پرخاصیت برای این افراد ضروری محسوب شده و به شدت توصیه شده است.

اگر کودکی دارید که گرفتگی بینی آزارش می‌دهد و یا با کم خونی مواجه است و انرژی زیادی ندارد می‌توانید از یونجه قرمز و عرق یونجه استفاده کنید و به او بدهید تا مشکلات نام برده شده در او رفع شود.

عرقه یونجه برای کودکان

مصرف عرق یونجه برای کودکان موجب خون سازی می‌شود. عرق یونجه منبعی غنی از آهن است. آهن برای تولید هموگلوبین (پروتئین خاصی که حامل اکسیژن در سلول‌های قرمز خون و عامل قرمز رنگ بودن خون است) لازم است، عرق یونجه به سلول‌های خونی که از ایجاد و بروز لخته‌های خونی جلوگیری می‌کند پلاکت نام نهاده اند که یکی از سلول‌های بسیار مهم بدن می‌باشد و با یک نوشیدنی ساده تقویت می‌شود و آن عرق یونجه می‌باشد.

کاهش ریفلاکس و ترش کردن معده
عرق یونجه به دلیل خاصیت قلیایی قوی موجب کاهش ریفلاکس معده، سوزش سردل سوء هاضمه، دیگر ناراحتی‌های معده شده و به طور کلی روند هضم غذا را بهبود می‌بخشد.

کاهش التهابات و آلرژی پوستی در کودکان
هنگامی که پوست کودک توسط نیش حشرات یا آسیب‌های فیزیکی متورم و ملتهب می‌شود، عرق یونجه موجب کاهش التهابات پوستی می‌شود. عرق یونجه برای کودکان به عنوان یک ضد التهاب و آنتی هیستامین قوی کار می‌کند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
دلگرم
مجله زندگی
ارسال نظر